Meer informatie:
Door video-opnames te maken zijn patronen in de interactie te zien. Maar we zien vooral sterke punten. We maken gebruik van de sterke punten en de verstoorde interactie lost dan meestal vanzelf op.De grootste meerwaarde van SVIB is dat een leerkracht meer inzicht in zichzelf krijgt omdat de video als spiegel werkt.
Voor wie?
- Leerkrachten met een begeleidingsvraag.
Dit kunnen vragen zijn hoe zij beter om kunnen gaan met gedrag van een storende leerling, of hoe zij de overgang tussen de lessen prettiger kunnen laten verlopen, of... vult u maar in. Bijna elke vraag biedt mogelijkheden! - Groepen die samen werken, waar de interactie niet helemaal loopt zoals gewenst is.
- Leerlingen die zelf willen leren hoe zij zich beter kunnen opstellen in de groep of naar een volwassene.
Een traject is in elk geval een intake, 3 opnames en 3 gesprekken met daarna een evaluatie. Het is ook mogelijk een kennismakingstraject te doen, waarbij gekeken wordt of SVIB aansluit bij de behoefte en de vraag.
Wanneer?
De opnames en de gesprekken zijn altijd in overleg. De leerkracht bepaalt de tijdsplanning.